Charles Duhigg – Síla zvyku

Síla zvyku je jedna z těch knih, které nejdou jen tak proletět, ale musí se vychutnat. V průběhu si člověk uvědomí spoustu neuvěřitelných avšak pravdivých faktů, které platí pro kohokoli z nás. A co víc, kniha se vám zaryje pod kůži tak moc, že i týden po přečtení máte nutkání přemýšlet o sobě, o svých návycích a každodenních činnostech.

9b6d2207fb7ef92183e75ad11cdfa210Ve svých 260ti stránkách přehledně a především také čtivě popisuje, jak fungují naše každodenní zvyky. Na spoustě příbězích a vědeckých studiích pak demonstruje, jak nás zvyky ovlivňují a jak tento fakt můžeme využít pro naši osobní změnu, úpravu firemního prostředí anebo (a to především) při marketingu.

Z příběhů si určitě každý vybere to své, mě zaujal ten o obchodním řetězci Target, který na základě analýzy zvyků svých zákazníků dokázal předpovědět těhotenství své náctileté zákaznice dříve, než to vůbec zjistil její otec. A nebo úspěch několika marketingových strategií, které byly založené právě na zvycích, například u produktu Febreze, songu Hey Ya! od skupiny OutKast a nebo třeba i normální zubní pasty.

Spolu s tím kniha dává i pohled na to, jak fungují naše osobní zvyky a jak lze začít s jejich změnou. Takže ať už se snažíte přestat kouřit, zhubnout, začít sportovat, upravit svůj osobní život, chcete zjistit proč se chováte tak jak se chováte a nebo jen máte rádi dobře podané příběhy, musím knihu doporučit.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *